pozycjonowanie stron www łódźPozycjonowanie stron WWW to wszelkie działania, których celem jest zwiększenie widoczności serwisu internetowego w wynikach wyszukiwania Google. To doskonała metoda na pozyskanie nowych odwiedzających na naszą stronę. Osoby wpisujące w wyszukiwarkę określone słowa mają najczęściej określone potrzeby. Właśnie dlatego dzięki umieszczeniu naszej strony na czołowych miejscach w wynikach wyszukiwania pozwala na dotarcie do klientów, którzy potrzebują naszych usług i produktów.


Przykład: dla firmy sprzedającej oświetlenie, obecność na pierwszym miejscu w wynikach wyszukiwania na frazę „lampy wiszące” sprowadzi na ich stronę około 2000 zainteresowanych tym tematem osób miesięcznie. Nawet jeśli jedynie 5% z nich kupi lampę o uśrednionej cenie 500 zł, firma zarobi dzięki pozycjonowaniu 50 000 zł.


Pozycjonowanie to proces ciągły oraz nastawiony na długotrwałe korzyści. Wielu użytkowników ufa znacznie bardziej wynikom naturalnym, ignorując wyniki płatne. Możliwość dotarcia do tych użytkowników da nam jedynie pozycjonowanie. Ważne jest jednak aby pamiętać, że niewłaściwe działania pozycjonujące wiążą się z dużym ryzykiem. W przypadku gdy w ramach pracy nad stroną łamane będą wytyczne Google, strona może otrzymać karę która obniży jej widoczność, a w skrajnym wypadku może oznaczać całkowite i stałe zniknięcie z indeksu.

wyniki wyszukiwania

Przykładowa strona wyszukiwania. Czerwonym kolorem zaznaczono płatne wyniki, zielonym wyniki organiczne.

Właśnie dlatego tak ważne jest, aby pozycjonowanie powierzyć specjalistom, którzy zagwarantują przejrzystość, jawność oraz zgodność wszystkich prowadzonych działań z wytycznymi Google. Tylko wtedy możemy mieć pewność, że nasza strona będzie się cieszyła popularnością wśród internautów przez długi czas.

Na pozycjonowanie składają się dwa elementy. Pierwszym z nich jest praca nad stroną, stąd agencje instruują klientów w kwestii poprawek koniecznych do wprowadzenia na witrynie w celu dopasowania jej do wymagań Google. Drugim elementem są działania niezwiązane ze stroną, na które składa się tworzenie atrakcyjnych treści i promowanie ich, co ma przełożyć się na pozyskanie linków zwrotnych do strony. Połączenie tych dwóch elementów wykonanych we właściwy sposób może zaowocować długotrwałym sukcesem naszego serwisu internetowego.

Jak zacząć pozycjonowanie swojej strony?

Pierwszym krokiem, który powinien zostać wykonany po podjęciu decyzji o pozycjonowaniu, to zlecenie profesjonalnego audytu strony internetowej. W ramach tej usługi przeprowadzona zostanie gruntowna analiza serwisu pod kątem technicznym, a także optymalizacji w zgodzie z wytycznymi stworzonymi przez Google. W audycie znajdziemy informacje o wszystkich błędach lub niedociągnięciach, które wpływają negatywnie na widoczność strony w wynikach wyszukiwania. Otrzymamy także wskazówki co możemy zrobić, aby poprawić jej stan oraz zwiększyć nasze szanse na sukces.

Jako że audyt SEO nie musi prowadzić do nawiązania dłuższej współpracy, warto zlecić opracowanie go agencji o ugruntowanej pozycji, która ma doświadczenie w obsłudze dużych firm. Jak sprawdzić czy agencja ma takie doświadczenie? Wystarczy zajrzeć na ich stronę – jeśli znajdziemy na niej logo znanych i popularnych firm, będzie to wyraźna wskazówka, że agencja świadczy usługi wysokiej jakości. W innym wypadku z pewnością nie udałoby im się nawiązać współpracy z tak znaczącymi przedsiębiorstwami.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na temat audytów SEO oraz interesuje Cię wykonanie takiej usługi dla twojej strony internetowej, skontaktuj się z nami poprzez formularz poniżej. Chętnie odpowiemy na wszelkie pytania!



Get your own webform with Podio