Czynniki decydujące o naszej pozycji w wyszukiwarce

O wysokości naszej strony w wynikach wyszukiwarki decyduje kilkadziesiąt, a nawet kilkaset czynników. O wszystkich nie wie chyba nikt, oprócz twórców. Według znawców tematyki związanej z pozycjonowaniem ogromne znaczenie ma kilka:

– liczba linków i ich jakość,
– tematyka linków,
– słowa kluczowe i ich zagęszczenie,
– liczba treści,
– tytuł, linkowanie zewnętrzne i budowa strony,
– autorytet.

Sama liczba linków nie jest o tyle ważna, co ich powiązanie tematyczne. Dla przykładu na stronie o tematyce związanej ze sprzedażą usług związanych z audytem seo, reputację w oczach wyszukiwarki zdobędzie powiązanie, np. pozycjonowanie Łódź a nie np. o wędkowaniu. Znalezienie odpowiednich słów kluczowych i używanie ich tak często, jak to możliwe (w granicach rozsądku). Należy pisać jak najwięcej, udzielać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. To przyciąga potencjalnych klientów i stawia nas w profesjonalnej czołówce wyszukiwarki. Pomaga to również wychwycić przez roboty wyszukiwarki, że strona jest aktualna. Jeśli będziemy dbać o aktualizacje i udoskonalać to, co osiągniemy na stronie znajdziemy się na czołowych miejscach wyszukiwarki.

O popularności strony decyduje również sam jej wygląd, tytuły i linkowanie wewnętrzne (np. odnoszące się do wspomnianego „pozycjonowanie Łódź”).

Budowa strony powinna spełniać wymagania wyszukiwarek. Na bieżąco należy usuwać błędy, sprawdzać ustawienia czy kontrolować zgodność systemu zarządzania treściami.

Cały czas trzeba pracować na autorytet. Trudno jest wyjaśnić i zdefiniować to pod względem wyszukiwarki i potencjalnego klienta. Aby osiągnąć ten poziom w oczach nabywców należy ciężko pracować. Na pewno trzeba cały czas się uczyć jak zaistnieć w sieci, udoskonalać swoje internetowe „dzieło”. Dla wyszukiwarki miejsce na liści odnalezionych wyników jest posortowane i uzależnione od autorytetu w danym temacie, powiązane z zapytaniem wpisanym przez klienta/internautę. Nawiązując do przykładu to wszystkie zapytania pozycjonowanie Łódź zostaną posegregowane i przefiltrowane przez roboty wyszukiwarki zgodnie z autorytetem na który składa się wiele, wiele czynników. Jeśli będziemy pracować i doskonalić stronę zgodnie z zaleceniami i doświadczeniami pozycjonerów sukces będzie bliski.